רווחת העובד בשעת משבר הקורונה: השקעה קטנה עם תשואה משמעותית בהמשך

t,r AUREN- ghi n,cubb, chi nxdr, tmcgu,משבר הקורונה יוצר מציאות ארגונית חדשה, נוגע ומערער כמה תפיסות ודפוסי-חשיבה "רגילים" ו"שגרתיים" שהיו שגורים בהתנהלות הארגונית-עסקית.

אחת מאותן פרדיגמות-חשיבה "אוטומטיות" (הרבה פעמים גם בתעשייה הישראלית) רואה בניהול ההון האנושי בארגון, כדבר "נחמד" ו"חשוב", אבל כזה שהוא שני או אולי שלישי בחשיבותו אל מול ניהול הכספים או התפעול.

משבר הקורונה מאלץ חשיבה מחודשת על תפיסה שגורה זו. כיוון שבסופו של יום הארגונים שיצאו מחוזקים מהמשבר יהיו אלה שלצד ההתארגנות הפיננסית/תפעולית יידעו לשמור על ההון האנושי שלהם: עובדים, לקוחות וספקים.

אחד מתחומי המשנה של מחלקת ניהול ההון האנושי בארגון הוא תחום הרווחה והפרט.

בשגרה זהו תחום העוסק ב"כיף": ימי גיבוש, מסיבות, ימי הולדת. "כיף" שהוא חשוב לבניית האמון והמחויבות, "המחוברות הארגונית" בין העובד והחברה ותחזוקתן.

כעת, זוהי השעה של אלו העוסקים בתחום זה לגשת ולעלות אל קדמת הבמה.

עכשיו יותר מתמיד העוסקים בתחום הזה נדרשים לדאוג גם לרווחה-הנפשית של העובדים.

כן, כן. גם לזה.

היות ו"מחוברות ארגונית" זה לא רק ימי גיבוש. זה קודם כל להרגיש מוערך, שרואים אותי, משמעותי וחשוב.

אז כיצד ניתן לעשות זאת באופן מעשי, בימי הקורונה?

צרו מעגלי-שיח והקשבה: שיתוף ופריקה, קבלת מידע וכוחות מהקבוצה. המעגלים יכולים להיות פיזיים או וירטואליים. בהתאם למצב ולאפשרויות.

מינוי אחראי: רכזו את המידע שיעבור דרך אדם אחד, מוסמך, זה יקטין את השמועות והחרדה.

עמדו בקשר רציף עם העובדים: התקשרו אליהם. התעניינו בשלומם ובשלום משפחתם.

תשומת לב: אם אפשר ארגנו לעובדים שוברי-קניות, להצטיידות. זה בעיקר מראה על תשומת-לב ואכפתיות.

עובדים בבידוד: אם יש עובדים השוהים בבידוד, ארגנו להם "משלוח מנות" (בהשפעת פורים, כן) של משחקים ופעילויות להעברת הזמן (שש-בש, טאקי, "צוללות" וכדומה).

ב"שורה התחתונה" ארגונים ומנהלים שישכילו לפעול כך ירוויחו פעמיים, גם יגדילו את החיבור והמחויבות של העובדים לארגון, וביום שאחרי, יתוגמלו על-כך על-ידי העובדים בצורה שתבטא גם בשורת-הרווח העסקית.

כי בסופו של יום: האנשים הם הארגון.

 

 

 

טלפון חרום לייעוץ   054-5519296